خواب

10 نکته برای داشتن خواب آرام

در این مقاله قصد دارم چند نکته خیلی ساده برای شما عزیزان بازگو کنم تا خواب راحت و ارامی را تجربه کنید با ما همراه باشید

چگونه خواب ارام و راحتی را داشته باشیم؟

فضا و رنگ اتاق خواب : رنگ وفضای اتاق خواب ممکن است که در انسان تاثیر مثبت ومنفی بگذارد. برای دیوارها از رنگ کرم استفاده کنید. بهترین رنگ, رنگ صورتی است وبهتر است ملحفه ها به رنگ روشنی یا ابی باشد.

کارشناسان درباره قرار دادن تخت خواب زیر پنجره هشدار داده اند زیرا بر اساس پژوهش های روانشناسان پشت تخت باید سفت و محکم باشد تا فرد احساس امنیت کند.

عشق و زندگی زناشویی: براساس پزوهش های علمی, عشق زن وشوهری گرمای خاصی به زندگی آنان می بخشد و هر گونه نگرانی و تنش را از بین می برد. عشق بهترین ارام بخش و و بهترین قرص خواب است. همراه عشقتان خواب ارام تری را تجربه خواهید کرد.

میوه خوردن:برای داشتن خواب آرام وسبک قبل از خوابیدن میوه بخورید زیرا میوه مسکن و آرام بخش طبیعی است. بهتر است پیش از خواب چند عدد خرما یا انجیر بخورید.

منیزیم: از نظر علمی ثابت شده است که منیزم به دستگاه اعصاب مرکزی آرامش می دهد و برای کلر بدن ضروری است. بهتر است 300 تا 400 گرم منیزم مصرف کنید. منیزم در کلم بروکلی و اجیل بسیار یافت می شود.

مشاجره نکردن:از مشاجره کردن با دوستان و طرافیان خود خودداری کنید. براساس نتایج روانشناسی اختلافات و مشاجره سبب می شود فرد احساس از هم پاشیدگی کند و به راحتی نخوابد.

جوراب بپوشید: پایین یا بالا بودن حرارت بدن نقش مهمی در خوابی راحت دارد. متخصصان می گویند: برای تنظیم حرارت بدن هنگام خوابیدن جوراب بپوشید. ابتدا با آب ولرم دوش بگیرید و پاها را با کرم ماساژ دهید و جوراب پنبه ای بپوشید و بخوابید.

به ساعت نگاه نکنید: نگاه کردن به ساعت شما را نگران می کند.بهتر ساعت را جایی قرار دهید که به اسانی نبینید.هنگام خوابیدن مسئله زمان ومکان را فراموش کنید.

نور: بهتر است اتاق خواب باید تاریک باشد. زیرا نور زیاد با ورود به شبکیه چشم از ترشح هورمون ملانونین که عامل احساس خواب الودگی است جلوگیری می کند.

تشک و بالش: اگر کمر دارید از تشک طبی استفاده کنید باید بالش و تشک راحت باشد. چون براساس فیزیولوژی گردن افراد, بالش های آنان را فرق می کند.

ماساژ: ماساژ به شما ارامش می دهد. تشنجات عضلانی را درمان کرده گردش خون و غدد لنفاوی را فعال می کند و سبب می شود راحتتر بخوابید.

مواظب شام باشید: پروتئین ها حرارت بدن را بالا می برند. و چربی ها کار هضم غذا را کم می کند.مواد قندی و کافئین دار در شب خودداری کنید. متخصصان خوردن موز و شیر را در شب توصیه می کنند.

باتشکر از همراهان عزیز زرد نگار.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *