5 مورد از بهترین ابزارهای اتوماتیک سازی مارکتینگ 2019

 زمان مطالعه: حدود 5 دقیقه

هیچ کسب و کاری بدون تبلیغات نمی‌تواند موفق شود، مخصوصا اگر رقبای قدرتمندی هم داشته باشد. این موضوع در مورد کسب و کارهای اینترنتی و وب سایت‌ها بیشتر اهمیت پیدا می‌کند زیرا در یک فضای پیچیده‌‎تر و در شرایطی که شناختی نسبت به مخاطب ندارید باید این تبلیغات را انجام دهید. البته تبلیغات تنها به قرار دادن بنر در سایت‌ها دیگر خلاصه نمی‌شود، بلکه بخش بزرگ و اثربخشی از آن به انجام کارهایی برای مخاطبان فعلی و یا افرادی است که اطلاعاتی برای ارتباط با آن‌ها در دسترس دارید، مثلا ایمیل.
از طرفی انجام کار مارکتینگ در سطح بزرگ و پیوسته شاید کار ساده‌ای نباشد به همین دلیل بهتر است از ابزارهای اتوماتیک‌سازی مارکتینگ استفاده کنید. با سایت ساز و فروشگاه ساز سی می پلاس همراه باشید تا 5 مورد از بهترین ابزارهای اتوماتیک‌سازی مارکتینگ را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین ابزارهای اتوماتیک‌سازی مارکتینگ 2019

1- HubSpot Marketing Automation

اولین و یکی از قدرتمندترین ابزار اتوماتیک‎‌سازی مارکتینگ HubSpot’s marketing automation از نظر قابلیت‌ها و کاربرد است. HobSpot یک ابزار تنها نیست بلکه یک پکیج کامل از ابزارهای نرم‌افزار فروش، نرم افزار مارکتینگ و نرم افزار پشتیبانی است که به صورت اتوماتیک با نرم افزار رایگان hubSpot CRM یکپارچه‌سازی شده‌اند. به این ترتیب همه داده‌هایتان را یکجا خواهید داشت و با بیشتر شدن فعالیت‌تان مدیرت داده‌ها برای‌تان سخت نخواهد شد.
داشتن چندین نرم افزار به صورت یکپارچه، کار با نرم افزار اتوماتیک‌سازی مارکتینگ HubSpot’s marketing automation را سخت نمی‌کند. درواقع یک بورد بصری ساده دارید که به سادگی می‌توانید workflowهای ساده یا پیچیده خود را در آن ترسیم کنید و البته با ایجاد همین Workflowها از انجام کارهای تکراری جلوگیری کنید و اندازه تبلیغاتتان را هم گسترش دهید.
به لطف این ابزار اتوماتیک‌سازی مارکتینگ به سادگی می‌توانید لیست ایمیل با پاسخ اتوماتیک بسازید و یا اینکه قوانین هوشمند و پیچیده‌ای طراحی کنید تا با ایمیل‌های هدفمند دقیقا عده خاصی از مخاطبین‌تان را هدف قرار دهد، برای وب سایت خود یک چت زنده (live chat) بسازید و بسیاری کارهای دیگری که لازمه هر وب سایت موفقی است.

 

2. Ontraport

یکی دیگر از بهترین ابزارهای اتوماتیک‌سازی مارکتینگ Ontraport است که در کنار ابزارهایی برای اتوماتیک‌سازی تبلیغات و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، قابلیت‌های دیگری هم دارد که به رشد بیزنس‌های کوچک کمک زیادی می‌کند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
  • ایمیل مارکتینگ
  • ایجاد و مدیریت صفحات فرود (Landing page)
  • گزارش‌گیری
  • و…
یکی از بهترین ویژگی‌های Ontraport تمرکز روی گزارش‌گیری است. در حالی که بسیاری از ابزارها سعی می‌کنند اطلاعات زیادی به شما ندهند اما این ابزار اتوماتیک‌سازی تبلیغات اطلاعات دقیق و شفافی درباره عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی شما در اختیارتان قرار می‌دهد.
 
 

 3. SendinBlue

سومین ابزاری که می‌خواهیم معرفی کنیم SendinBlue است که دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند سیستم گزارش‌گیری، امتیازدهی، برنامه‌زیری‌های رایگان و… است. از جمله قابلیت‌های این ابزارها اتوماتیک‌سازی مارکتینگ می‌توانیم به امکان ارسال 300 ایمیل به صورت روزانه و همچنین تبلیغات پیامکی اشاره کنیم.

4. ActiveCampaign

این ابزار درواقع تلفیق و یکپارچه‌سازی از ابزارهای ایمیل مارکتینگ، اتوماتیک‌سازی مارکتینگ و همچنین ابزار CRM برای بیزنس‌های کوچک است. نقطه قوت این ابزار درصد رسیدن تبلیغات به دست کاربران (deliverability) است. البته ناگفته نماند که کار کردن به ActiveCampaign کار یک فرد تازه‌کار نیست بلکه باید مهارت خوبی داشته باشید اما اگر کار کردن با آن را یاد بگیرید بی‌شک از قدرتش شگفت‌زده می‌شوید.
 
 

 5. Pardot

یکی از قدرتمندترین و البته جامع‌ترین ابزارهای اتوماتیک‌سازی مارکتینگ Pardot است که بیشتر مناسب افراد و سازمان‌های حرفه‌ای است. این ابزارها صدها قابلیت کاربردی مانند سیستم CRM یکپارچه با ایمیل مارکتینگ، امتیازدهی، سیستم گزارش‌گیری قدرتمند برای اینکه بدانید کمپین شما در چه شرایطی است و… دارد.
به لطف این ابزار می‌توانید همه تراکنش‌های درون وب سایت را دنبال کنید و با توجه به پارامترهایی که خودتان تعیین کرده‌اید به کمپین‌ها امتیاز بدهید. به این ترتیب به سادگی می‌توانید روند مارکتینگ را بهبود ببخشید و از طرفی زمان‌هایی که بیهوده برای بخش‌هایی تلف می‌کردید را هم حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *